måndag 28 maj 2012

Läslust

Det var inte igår jag skrev ett inlägg här, så nu är det verkligen på tiden! (Det var så länge sedan att Blogger verkar ha ändrat på allt - så det återstår att se om jag lyckas publicera det här inlägget - om du läser detta har det med andra ord gått bra! Ha ha)
Den senaste tiden har jag plöjt böcker som aldrig förr. Jag antar att det har att göra med att jag hade semester Kristihimmelfärdsveckan. Framför allt har jag bestämt mig för att bara läsa böcker jag känner för - ingen måste-läsning alltså - och inte plåga mig att läsa klart något som inte är bra. Läslust är mottot helt enkelt!
Med ett undantag... Det blir ju en slags måste-läsning när det kommer till bokcirkelböckerna, men de har jag ju varit med och valt själv, så det räknas inte riktigt. Till nästa träff läser vi Henning Mankells Minnet av en smutsig ängel. För en gångs skull tror jag faktiskt att det finns stor chans att vi alla kommer att ha läst boken! (Det har nog aldrig hänt under hela vår bokcirkeltid på snart två år!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar