tisdag 14 juni 2011

Laddar för sommarläsning!


Det är några veckor kvar till semestern, men jag har redan börjat ladda upp med läsning så att jag inte ska bli sittandes/liggandes/ståendes/åkandes utan bok. En stor pocketbeställning är på väg från Adlibris innehållandes:

* Mian Lodalen, Tiger
* Tatiana de Rosnay, Sarahs nyckel
* Susanna Alakoski, Håpas du trifs bra i fengelset
* Therese Söderlind, Norrlands svårmod
* Katerina Janouch, Bedragen
* Kristina Ohlsson, Askungar
* Anne Holt, Frukta inte
* Henning Mankell, Den orolige mannen
* Sophie Kinsella, Mitt nya jag
* Morgan Larsson, Radhusdisco

Inte för att jag tror att jag blir sysslolös med ovanstående utbud, men för säkerhets skull lånade jag hem en bunt på sommarlån från stans bästa bibliotek också...

* Kristina Sandberg, Insekternas sång
* Kahled Hosseini, Tusen strålande solar
* Sofi Oksanen, Stalins kossor
* Anders Paulrud, Amammor
* Ann Rosman, Fyrmästarens dotter
* Mustafa Can, Tätt intill dagarna
* Karin Alvtegen, Skugga

Okej, det kommer bli tufft att hinna med allt detta (20 titlar!!!), men det är ju bra att ha lite att välja på :) Förmodligen kommer jag i vilket fall som helst känna att jag inte har något som passar för stunden och impulsköpa pocket på Ica...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar