söndag 5 september 2010

Högre än alla himlar


Trots att jag mer eller mindre lovat mig själv att inte reservera fler titlar på biblioteket kunde jag inte låta bli när det gällde Louise Boije af Gennäs senaste bok Högre än alla himlar. (som är första delen i en planerad trilogi). Som tur är hamnade jag på plats 23 i kön, så det lär väl dröja ett tag. På DN på webben kan man läsa mer om boken.

Någon mer än jag som missade säsongens första Babel i torsdags? I programmet presenteras Louise som Sveriges mest utskällda författare...
Bilden lånad från Bokus

4 kommentarer:

  1. Jag såg programmet! Det var jättebra. Kolla SVT Play när du har tid! Har inte läst en enda bok av Boije af Gennäs. Kanske dags nu./Johanna

    SvaraRadera
  2. Skrev en lång kommentar som försvann i cyberrymden. Illa! Iaf, jag såg programmet på Play på en svajjig uppkoppling när jag kattvaktade besten hos mor och far, men jisses vad bra det är! Och OMG vad herrarna Guillou och Gellerstedt borde skämmas vid det här laget efter att Daniel Sjölin spelade upp det radioinslaget. Fy!
    Jag har läst både "Ta vad man vill ha" och "Stjärnor utan svindel" och kan nog mest rekommendera "Stjärnor..." Minns att jag läste den 1997, men kommer inte ihåg så mycket av handlingen, mer känslan av boken och att det var en riktig pageturner. Läs den!

    SvaraRadera
  3. Såg också programmet, blev nyfiken just för att hon skulle vara med.
    Jag har läst flera böcker av Boije af Gennäs; just Stjärnor utan svindel har jag läst flera gånger. Kan vara för att jag faktiskt varit med på ett av de evenemang som beskrivs i boken.
    Jag tycker i alla fall att hon är bra, och ska absolut läsa den nya boken. När typ 50 före hunnit läsa den...

    SvaraRadera
  4. Det är bara 25 i kö som det ser ut nu (Örebro), så inte behöver du vänta på 50 personer ;)
    Jag är fortfarande förstummad över hur provocerade gubbarna Guillou / Gellerstedt var över Stjärnor utan svindel. Otroligt helt enkelt.

    SvaraRadera